Oosterwolde: rookschade bij keukenbrand

Bewoners van een woning aan de Evertsmaad in Oosterwolde zijn gisteren aan het eind van de middag vergeten een pan van het vuur te halen. Resultaat: vlam in de pan. Voorbijgangers roken aangebrand eten en wilden de bewoners waarschuwen. Die waren op het moment van het keukenbrandje niet thuis. De brandweer was snel ter plaatse en forceerde een ruit.

De pan werd van het vuur gehaald, zodat bluswerkzaamheden achterwege bleven. De rookschade was daarentegen groot, omdat de walm zich door het hele huis verspreid had. De brand in de nieuwbouwwijk trok een groot aantal belangstellenden, vooral kinderen.